Lago Atitlan, een weekendje vakantie - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Anne Kromkamp - WaarBenJij.nu Lago Atitlan, een weekendje vakantie - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Anne Kromkamp - WaarBenJij.nu

Lago Atitlan, een weekendje vakantie

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 Januari 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Hola, buenos dias/tarde/noche,

Na weer een week met lange dagen werken en veel reizen stond voor afgleopen weekend een tripje naar Lago Atitlan gepland, een meer wat een paar honderd meter lager ligt dan mijn woonplaats en omringd is door bergen en vulcanen en waar langs de kant allemaal verschillende types dorpjes zijn.

Zaterdagochtend vertrokken we om 7 uur 's ochtends, samen met Jesus (ja echt) een jongen die bij het andere gastgezin woont, die toevallig ook naar Lago Atitlan ging. De bussen hier, zijn zoals je waarschijnlijk verwacht, niet écht hetzelfde als bij Connexion ofzo in Nederland. Het zijn de oude Amerikaanse schoolbussen waar niet een maximaal aantal passagiers wordt toegestaan, er zitten namelijk echt veel meer mensen dan stoelen in zo'n bus en dat maakt dat je soms met 3/4/5 op een bankje zit waar eigenlijk maar 2 mensen passen, maargoed, wij gingen voor goedkoop i.p.v. comfort en dan krijg je dat.
Na 3 keer overstappen werd het uitzicht al steeds beter en werd het ook al steeds warmer.

We kwamen aan in Panajachel en vertrokken vrij snel, na een beetje afdingen (that's life) richting San Marcos, de plek waar alle hippies zijn en waar wij onze nacht zouden doorbrengen. We maakten, na een hotel gevonden te hebben, een wandeling door een natuurreservaat ofzoiets richting het water en kwamen onder tussen 3 groepen mensen tegen. Mensen uit Amerika, Frankrijk, Israel, Canada, Oekraïne etc.

's avonds gingen we naar een feest in San Pedro maar dit stelde eigenlijk niet zoveel voor. Na 5 minuten op de kermis gelopen te hebben werden onze zakken al even gecheckt door een paar kinderen die hoopten een beetje geld te vinden om te stelen. Jammer voor hen hadden wij bijna niks bij ons en wat we hadden hadden we erg goed verstopt, losers.
We waren overigens wel écht de enige toeristen daar, tussen alle locals, wat ook wel erg leuk is. Hoewel dat wel met zich meebrengt dat ik en Gertjan af en toe bijna werden onthoofd door laag hangende waslijnen.
We gingen ook nog in een reuzenrad, die volgens mij op hol geslagen was, wat hij ging wel 40 rondjes, een beetje veel te snel, wat maakte dat ik lekker hard aan het gillen was. Ik heb overigens wel vaker mijn twijfels of dingen hier wel veilig zijn, maarja YOLO.

Het was overigens gek, dat de volgende dag, wij haast niet in de zon konden zitten omdat het zo warm was, we te horen kregen dat het in Nederland had gesneeuwd, ongelofelijk, ik kon het me echt niet voorstellen. Maar wel sneu voor jullie allemaal :(

Zondag gingen we met de boot na San Pedro, waar we eerst even aan het water gingen chillen. Onze chillplek was overigens ook de plek waar de locals zichzelf en hun kleding wasten dus dat was een beetje awkward.
Toen met de boot terug van San Pedro naar Panajachel vanwaar de bus terug ging naar huis. De boottocht was volgens mij wel een uur want we moesten het hele meer overcrossen, en Hanneke, Gertjan en ik kwamen het droogst aan in Panajachel na lekker gechilld te hebben op het dek, terwijl de rest, die binnenzat, al verzopen katjes aankwamen, beetje leedvermaak hihi

Anyway, dit was echt een suuuuuuuuper chill weekend en het was echt super tof om hier te zijn!

Hasta la proxima vez!

p.s. ik heb geen zin om het over te lezen dus misschien staan er spelfouten in of is het een vet warrig verhaal. I'm sorry.

• 29 Januari 2014 - 08:10

Leonie:

Heerlijk!!!!

Wat een feest om daar te zijn of niet...

LY