Vanaf Schiphol tot Guatemala - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Anne Kromkamp - WaarBenJij.nu Vanaf Schiphol tot Guatemala - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Anne Kromkamp - WaarBenJij.nu

Vanaf Schiphol tot Guatemala

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Januari 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Hola!

3 januari ben ik vertrokken naar Guatemala, om half 7 vertrokken Leonie, Papa, Mama, Thomas en ik met de auto richting Schiphol en ook Anja, Lambertine en Elsbeth gingen mee (met de trein!). Na een niet al te dramatisch afscheid, gingen we in het vliegtuig naar Panama. Toen we hier door de douane gingen, gingen we even buiten het vliegveld in het zonnetje liggen. Echt extreem warm (lees: 35 graden). Toen we na een uurtje weer naar binnen wilden, waren onze tickets niet goed en konden we niet inchecken. Na heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeel gedoe, kwamen we erachter dat we een nachtje in panama moesten blijven, niet heel vervelend :).

De dag erna even door Panama gereden met de taxi, oude stad en de nieuwe stad gezien. En de kust, Panama kanaal en ik heb pelikanen vissen zien eten haha. Mooie stad, maar het was vooral heeeeeel erg warm, want note: we hadden geen bagage, dus we liepen daar in onze lange broeken.. te zweten..

Begin van de avond via Costa Rica naar Guatemala gegaan, daar aangekomen.. zonder koffers nog steeds :(
Samen met onze mentor, Josan, gingen we richting Antigua, om te slapen in een hostelletje. De volgende ochtend even door dit stadje gelopen, dit is echt net een anzichtkaart, zo ongelofelijk mooi! Na het ontbijt gingen we ein-de-lijk, na wat wel voelde als een week reizen, naar Quetzaltenango (Xela) onze woonplaats voor de komende 3 maanden.

Hier heb ik, samen met Gertjan, onze familie ontmoet. Hele lieve mensen, super gastvrij en mijn kamer is ook echt wel mooi. Verder hebben we die dag kennis gemaakt met de mensen van het project waar we gaan werken, verder was zondag nog een chilll dag.

Maandag zijn we naar het kantoor geweest (vanuit het kantoor werken Josan & haar man Hans) en we hebben hier veel informatie gekregen over Guatemala zelf, wel interessant om iets te weten van het land waarin je woont!
''s middags de eerste Spaanse les gehad, super intensief maar mijn docent is wel erg aardig en het is wel echt nuttig :)

Dinsdag (vandaag)
Zijn we eerst weer bij het kantoor van FDI geweest, hier hebben we onze dagplanning gemaakt van volgende week bij het project Fuenda Bien. Het was echt leuk om samen bezig te zijn en samen iets te bedenken. Ik vertel jullie straks even over de verschillende projecten. Om 't iets duidelijker maken :)

Dat was het zover. een beetje een wazig verhaal misschien, maar hier moeten jullie het voor nu eventjes mee doen.

Hasta luego mis amigos!
Buenos Noches.

Anne

(check eventjes www.gertjaninguatemala.waarbenjij.nu daar staan ook wat foto's op, de eersten zijn van Panama :) )

• 08 Januari 2014 - 09:04

Mams ;-):

Fijn dat t ondanks sloom internet gelukt is om een blog aan te maken en je eerste verhaal te lezen! Veel succes bij de kinderen vandaag en geniet van elk moment!
    Luf joe!
    Mams

• 08 Januari 2014 - 12:00

Bas:

Leuk begin van je reis Anne :) Heel veel plezier en fun toegewenst.
    Gr, Bas