There's a first time for everything - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Anne Kromkamp - WaarBenJij.nu There's a first time for everything - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Anne Kromkamp - WaarBenJij.nu

There's a first time for everything

Blijf op de hoogte en volg Anne

11 Januari 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Eerste salsales, eerste aardbeving en eerste excursies.

Buenos días mis amigos,
Week 1 in Guatemala en ik heb al zoveel gedaan, ongelofelijk. Zoveel deed ik niet in Nederland ;)
Nu ik dit schrijf is het zaterdagavond en ben ik ook echt kapot van de drukke week, gelukkig hebben we morgen een lekker rustig dagje! Woensdag heb ik, samen met Josan en Hanneke en ja, Gertjan deed een poging, mijn eerste salsales (salsa-les) gehad in de bekende salsaclub van Xela. Een gek gezicht wanneer je de club inloopt en je zit allemaal mannen dansen, dat is wel anders in Nederland! Heel leuk om iedereen zo fanatiek te zien dan dansen, het was echt leuk! Donderdag hebben we de hele morgen met Christian (Pyppo) en Fernando (Seiz) gesport, echt lekker om zo in de vroege morgen, in het zonnetje lekker een potje te volleyballen, voetballen en een beetje over te gooien. Dat was lang geleden dat ik dat had gedaan! Erg leuk! ’s Avond na het eten was er ook iets nieuws; een aardbeving, hahaha ik lag op bed en ik vond het wel even gek dat het bed zo heen en weer schoof, maar alles viel mee en het was alleen maar leuk haha. Vrijdag hebben we een beetje over de markt gelopen, maar zijn we ook naar de sportwinkel geweest en hebben we daar heel veel spullen kunnen kopen van het donatiegeld voor project Matigol, muchos gracias! ’s Middags de laatste Spaans les, wel gek, ik had een hele leuke lerares, maar ietsje ouder dan ik en we hadden dan ook altijd gesprekken over van alles en nog wat haha, gek hoe snel een week dan gaat. Vrijdag oook vroeg naar bed want zaterdag moesten we vroeg opstaan (6 uur) omdat we naar Laguna Chicabal gingen, onze eerste excursie, een kratermeer! Echt heel vet om daar rond te lopen! Daarna zijn we naar Fuentos Georginas geweest (warmwaterbronnen) en dat was ook echt magical, echt in the middle of nowhere, beetje jungle, zaten we tussen de locals in de warmwaterbronnen! Echt heerlijk, hoewel het warme bad wel echt een beetje te warm was! Alle locals ons ‘helpen’ met zeggen dat we er sloom in moesten gaan en beetje voor beetje, omdat het zo ontzettend heet was! Ook nog even naar een prive warmwaterbad geweest die Hans (de gids & man van Josan) wist! Daarna weer naar huis gegaan en even een spelletje gedaan toen slapen omdat ik toch wel echt heel moe was, en vandaag dan maar eventjes dit berichtje posten 

Xxxxx

Hasta Luego,
Anne

  • 12 Januari 2014 - 14:17

    Lambertine:

    WOEHOE! :D supercoool EN aardrijkskundig verantwoord. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Hola mis amigos!

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 7290

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 30 Maart 2014

Guatemala!

Landen bezocht: